štvrtok 8. novembra 2007

Minitestík "homemade" vyhrievaného oblečenia pod bundu

Pred časom som zháňal nejakú vyhrievanú vložku pod oblečenie, pretože klasické zimné motorkárske oblečenie s termoizolačnými vyberateľnými vložkami už prestáva pri teplotách pod 5°C stačiť. Je to možno aj moja chyba, pretože pod motogaťami mám iba bežné spodné prádlo (žiadne termospodky a podobne) a bod bundou obyčajné tričko, na rukách zimné motorukavice a pod helmou zimnú kuklu z Lidlu. 
Babrať sa s vyhrievanými rukoväťami sa mi nechce, vyhrievané rukavice stoja viac ako moja bunda a za vyhrievanú bundu nedám desaťtisíce, keď už bundu mám a nie som cestovateľ. 


Našiel som v akcii v Louise vyhrievaný pás (45x10cm) za 30E zlacnený zo 40E, dá sa použiť pod ladviňák, chránič chrbtice alebo len tak pod bundu. Bohužiaľ pri návšteve obchodu bol nedostupný, odišiel som s dlhým nosom. 

Prekvapenie sa konalo v Tescu v BA, kde som objavil vyhrievaný poťah sedadla za 249 Sk. 
Obrázok 

Je tenký, povrchovým materiálom sa podobá vyberateľným termovložkám z motobúnd. Bez váhania kupujem viac kusov na „bastlenie“. Bastlenie ale nie je potrebné, lebo poťah sa dá použiť bez akejkoľvek úpravy a vďaka gumovým úchytom na sedadlo auta drží bez problémov aj na tele :)
Poťah som skúšal najprv doma „nasucho“, najpraktickejší mi prišiel tento BUTCHER štýl, nosiť to ako mäsiarsku zásteru :)

Obrázok 
Obrázok 

Pod bundou to takmer necítiť a pri jazde na skútri vytŕčajúca časť chráni aspoň kúsok stehien a rozkrok. 
Obrázok 

Problém by mohol nastať pri daždi (výrobca upozorňuje na zabránenie kontaktu s tekutinami), ale nie je problém poťah zložiť na polovicu a skovať ho celý pod bundu. 
Obrázok 
Pod bundou je potom síce trošku napratané, ale stále to nie je nepríjemné a poťah neobmedzuje v pohybe, navyše takto je pod bundou dvojnásobná vykurovaná plocha oproti butcher štýlu. 
Obrázok 

Ďalší spôsob nosenia je mať vyhrievanú plochu na chrbte a pri sedení mať spodok trčiaci spod bundy pod zadkom. Je to výborné, ohrievané sú aj ľadviny a večne odmŕzajúci zadok. 
Obrázok 

Alternatívu butcher štýl + poťah vzadu som neskúšal, bolo by to pravdepodobne „najteplejšie“ riešenie, ale asi by bol problém so zapnutím bundy a s obmedzeným pohybom. 

Keďže materiál je podobný termovložke z motobundy, viem si predstaviť, že niekto šikovnejší ako ja dokáže tento poťah mierne upraviť a všiť do termovložky bundy, prípadne ním úplne nahradiť vyberateľnú termovložku.....hor sa do toho !!! 


Drobný testík som vykonal v BA 6.11.2007 o 23:00, keď bola teplota vzduchu okolo 3 °C (podľa „palubného“ teplomeru) a akurát začalo mierne mrholiť. Poťah som zapojil do zásuvky a najprv ho testoval položený na skútri. Nevedel som totiž ako bude hriať. Na moje sklamanie nebol ani po pár minútach poťah veľmi teplý, na dotyk bol iba vlažný. Bez obáv ho teda dávam pod bundu a hneď po zazipsovaní začínam cítiť príjemné teplo z poťahu. Pod bundou mi je stále teplejšie, pri jazde v meste cca 70-80 km/h pocit prehrievania prestáva a cítim iba príjemné jemné zohrievanie, pri státí na križovatke je teplo cítiť viac. Z tohto dôvodu robím neskôr doma jedinú úpravu, montujem na napájaciu šnúru posuvný vypínač (49 Sk), aby som nemusel kvôli vypnutiu zosadať a otvárať sedlo. Vypnutý a vyhriaty poťah naďalej trochu hreje a je zároveň ďalšou neprefúkavou vrstvou bod bundou. 


Obrázok 

Pri jazde po diaľničnom obchvate cca od 80-100 km/h (stále zabehávam, preto som nešiel rýchlejšie) je nápor studeného vzduchu silnejší a trvá dlhšie, začínam cítiť známy chlad na ruky, od lakťov hore po ramená. Táto časť totiž nie je krytá kapotážou a pri bežnej jazde sú ruky a hrudník prvé miesta, kde cítim zimu, ktorá sa potom šíri ďalej po tele. Teraz mám ale pod bundou vyhrievaný poťah, pocit chladu na rukách je iba mierny, zima ďalej nepostupuje a na hrudi cítim slabučké teplo. Pri znížení rýchlosti alebo zastavení je zohrievanie citeľnejšie a telo sa nepodchladzuje. 

Od tohto poťahu som nečakal zázraky, no príjemne ma prekvapil – dobre sa nosí a hreje.


Pôvodne zverejnené 8.11.2007 na skútrovom fóre http://forum.scooter-tuning.sk/viewtopic.php?f=18&t=3079

2 komentáre:

  1. Haa zaujimavý nápad.. Teraz by sa mi niečo také hodilo, v práci mi je zima :/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hlavne funkčný a takmer za facku :). Akurát v dnešnej dobe je problém zohnať takýto obyčajný tenký poťah, všade som videl už iba také "anatomické" hrubé, nevhodné pod bundu.
      Nechce sa mi veriť, že od tohto počinu ubehlo už 10 rokov.:)

      Odstrániť