nedeľa 25. januára 2015

Semmering, Wildalpen, Myrafalle

Drobný report z našej poslednej alpovačky.

Táto sezóna začala divne - počasie, málo času a málo peňazí, na jednodňovku cez Kalte Kuchl sa nie a nie dostať. Takže keď sa naskytla vhodná doba a výhodná ponuka na overené ubytovanie, nebolo prečo váhať a rozhodli sme sa začať sezónu rovno väčšou alpovačkou.

Ubytovanie na 3 dni v Semmeringu s polpenziou, overené, radi sme sa vrátili.

Keďže Semmering je tuto kúsok, dohadujeme čas odchodu na 10:00. Deň pred odchodom obúvam nové gumy, v deň odchodu ešte mením späť plexi na turistické od givi – má sa ochladiť a možno aj pršať.
Meškám iba 6 minút, vyrážame smer Eisenstadt a jeho „baby“, hrad Forchtenstein a za dedinkou Rosalia sa zastavujeme v peknom parku na piknik.

Ďalej pokračujeme nie na Kalte Kuchl ako som pôvodne chcel, ale volím vlnitú trasu, kade sme ešte nešli, cez Wiesnath, Warth, Aspang Markt. V diaľke sú čierne oblaky a som na vážkach, či skrátiť trasu, alebo byť ješitný a držať sa plánu. Vyhráva ješitnosť a neochota meniť trasu :), ak by sme to strihli priamo, nezmokli by sme a mali by sme sucho celý výlet. Ale hovorím, máme nepremoky tak ideme ako sme chceli. Rozpŕchlo sa teda pekne, nepremoky sa hodili – akurát v tom teple je jedno, či si mokrý od dažďa, alebo mokrý zvnútra z vlastného potu, lebo nepremok je ako fóliovník.

Trasa tam.

Zákrutky sme si prešli, prichádzame do Semmeringu na ubytko.

Parkujeme pekne pod strechou.

Došli sme akurát včas, po vybalení sa ideme rovno aj na večeru, osviežujem sa pivkom, na ktoré som sa už tešil.

Po večeri dávame ešte kultúrnošportovú vložku v podobe biliardu, stolného fotbálku, ruských kolkov atď., bazén vynechávame, plavky som bral zbytočne, lebo sme nakoniec do vody vôbec nešli.

Idem ešte von, pozrieť počasie, trošku prší, nech, aspoň bude zajtra krásne.

Ráno je nádherne, máme v pláne asi 420 km okruh, ktorý časovo vychádza len taktak, takže je dohoda, že si ideme pohodovým tempom a keď uvidíme, že pôvodnú trasu nebudeme stíhať, skrátime ju. Chcem ísť zákrutami cez Graz, na Judenburg a tam to otočiť hore cez Hohe Tauern, Admont a späť cez legendárnu a krásnu cestu 24 Wildalpen – práve túto by sme museli vynechať, keby sme nestíhali, našťastie všetko vyšlo ako malo :).

Graz je nádherné mestečko, išli sme priamo cez centrum a trčali trošku v zápche. Vôbec mi to ale nevadilo, aspoň sme si ho aspoň lepšie obzreli a vychutnali.
Niekde okolo Admontu velím, že musíme zastaviť a jesť. Sme už 7 hodín na mašine a vôbec nie som hladný. Takže zastavujeme na peknej čistinke, strom a pod ním stôl a lavice, pekné odpočívadlo, rozbaľujeme tam náš proviant, ako z reklamy :).

Rakúska príroda je ku mne štedrá a obdarí ma ešte svojimi plodmi, veľmi chutné lesné jahody :).

Čas vyraziť, aby sme stihli večeru :).

Konečne sú v diaľke veľké kopce, až takmer gýčovitá krása.

Ešte si užijeme cestu 24 v smere ako ju mám radšej :), na hotel sme stihli prísť včas :). Po večeri dávam ešte blízku kešku, nepochopiteľne chýba pero, tak si aspoň fotím logbook.

Ráno na terase je nádherné.

Plníme sa energiou na cestu.

Doping :).

Lúčime sa so Semmeringom

Naberáme smer domov, ale obklukami, máme čas, relax.

Minule sme dali cestou domov Hohe Wand, teraz vyberám Myrafalle, co je niečo ako náš Slovenský raj, drevené lávky popri vodopádoch.

Je to nejaké družobné miesto s iným maďarským a tak to aj vypadá, keď maďar prekladá do lóvänčiny. Proste sklené láhre, ani to neviem napísať. :)

No a keďže Kalte Kuchl musí byť, tak smer domov meníme na opačný, opäť si dávame krásne zákruty a na kalte povestný šnicel :). A potom už zase smer domov.